torsdag 27. januar 2011

Bevissthet

Foreløpig har året på øytun gjort meg mer bevisst på ting... For eksempel at jeg er uendelig glad for at jeg ikke er en av de kresne på mat, at jeg spiser det jeg blir servert og ikke lar det ligge igjen en kvart potet og en halv brokkoli på tallerknen.... jeg mener, det er jo nesten ingenting, hvorfor ikke liksågodt spise den når den er tatt opp på talerknen din?

Jeg er utrolig glad for at selv om jeg kanskje ikke er den som har størst peiling på musikk og slikt av hverken familie og venner, så vet jeg om de forskjellige stor komponistene og kan fint kjenne igjen noen av stykkene, og klarer å sitte å bare høre på konserten og nyte musikken, høre etter de forskjellige stemmene, høre helheten, kose meg med musikken.

Jeg er utrolig glad for at selvom jeg kanskje heller ikke er en som har størst peiling på bibelen og alt som står i den, så kjenner jeg historiene jeg vet mer enn hva jeg tror selv... og selvom jeg ikke egentlig har hatt størst tro på at jeg kan lære bort så mye innenfor den kristne tro, så kan jeg det....

Jeg har generelt lært at jeg kan mer enn hva jeg tror... Jeg vet mer og kan gjøre mer enn hva selvtilliten min sier at jeg kan.... Jeg må bare huske på det, både resten av året her og seinere i livet...

Hurra=)

3 kommentarer:

Lady_Marion sa...

Dette har vi andre vist hele tiden søta.
Glad du endelig fant ut av det selv også ;-)

Rebekka sa...

jeg må bare huske på det:p og ikke glemme det når jeg kommer hjem:p
har også funnet ut av at man ikke alltid kan sette andre først, men at man også må tenke litt mer på seg selv i noen situasjoner... er ikke alltid man kun må gjøre alt bra for alle rundt deg, men gjøre noen ting som er bra for en selv også=)

Anonym sa...

DET er nemlig viktig!! Tenke litt på seg selv også, uten å bli selvopptatt og egoistisk. Akkurat det tror jeg ikke blir et problem... Klem og kos