onsdag 10. januar 2024

Eksamen, Lydbok og blogg

 Jeg har begynt å høre på en lydbok, Fangirl heter den. Den handler veldig kort fortalt om en jente som skriver fanfiction. Jeg begynte selvsagt med den samtidig som jeg skal skrive hjemmeeksamen. Når jeg begynte på hjemmeeksamenen min så tenkte jeg "Dette er gøy, jeg liker å produsere noe!" Selvom det selvsagt også har sine utfordringer med eksamen, med forskningsartikler, søk, pensum, kilder, drøfting osv. 

Og så begynte jeg jo på denne lydboken, den vekket en liten lyst i meg til å begynne å skrive. Men så har jeg ikke egentlig skrevet noe særlig før, hvertfall av skjønnlitterære ting. 

Og såååå, i dag satt jeg på kjøkkenbenken mens mannen min lagde kveldsmat og fortalte om dagen sin. På et punkt sier han helt ut av det blå " Du kan jo starte en blogg!". 

Dette vekket jo minnene mine om denne bloggen! Jeg trenger jo ikke starte en blogg når jeg allerede har en som fortsatt virker og bare ligger her og venter på meg?

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, dog. Men prokrastinering er jo uansett veldig fint å drive med når man først har tid.😀 

Jeg føler litt at jeg burde fortelle hva som har skjedd i livet de siste årene, siden forrige innlegg... Men jeg trenger vel det egentlig ikke, for det er jo ikke egentlig så viktig... Kort fortalt har vi nylig flyttet, jeg har startet på master i Kreftsykepleie, vi har to søte barn og en hund som begynner å dra på åra (Fnugg 10,5 år). Hverdagskarusellen går, strikking, skole, jobb, barnehage, hund, familie, naboer, barnas venner, barn med aktiviteter. Så snipp snapp snute, eventyret ute, det blir kliss, klass, kruse... osv.... 😊 


Ingen kommentarer: