søndag 18. mai 2008

sameland?

Jeg har vært her i hele dag, jeg har tenkt samme tanken i hele dag.... hva skal jeg gjøre? På Onsdag fikk jeg beskjed om at det ikk ble noe av Design og tekstil linja jeg hadde søkt meg inn på til høsten fordi det var for få søkere der... så hvis jeg skal gå den linja neste år må jeg enten dra til Lørenskog eller Nesodden.... Men det er langt å dra hver morgen.... orker ikke det....

Jeg kan jo velge en annen 2vg til neste år som går utifra Design og håndtverkslinja jeg allerede går på... men hva skulle det vært? interiør og utstillingsdesign? frisør? nei.... vil ikke det.... vil ikke gå på noen av de linjene som er i nærheten....
Når jeg søkte denne linja i fjor tenkte jeg at ja, nå har jeg en plan til hva jeg skal gjøre på vg.

planen var: 1vg design og håndverk
2vg design og tekstil
3vg almenn påbyggning

men nei..... jeg må tenkt igjen.. og jeg må tenke frem til i morgen klokka 14:00 for da skal jeg og ett par til andre i klassen skrive brev med rådgiver om hva vi søker istedenfor....

Design og duodji hadde vært gøy.... det er det jeg lurer på om jeg skal gjøre til høsten..... men da må jeg flytte....flytte til finnmark, til kautokeino.... bo i hybel for meg selv..... helt ukjent sted.... men det værste er isåfall det å flytte fra alle ting og mennesker her hjemme...
jeg liker ikke selv at andre flytter, jeg blir trist når de gjør det....
bah....

for å hjelpe meg selv med å velge lager jeg en positiv/negativ liste her.... så jeg vet hva det er mest av..


negative ting med å flytte nordover:

flytte fra venner
flytte fra familie
flytte fra alt jeg har vokst opp med
Bo alene

positive ting med å flytte nordover:

morro linje
nordlys
reinsdyr
finnmarksløpet
litt forandring fra nå
bli mer "selvstendig"
bli kjent med samekulturen=D
nye mennesker


hmm.. ser ut som om at det er det positive som har ledelsen-.... det hadde jo vært sykt gøy å dra opp dit... men det er det med flyttingen fra alle venner og familie.... synes ikke det er så gøy når venner flytter, og jeg pleier å furte til dem når de gjør det.... skal jeg være en som de furter til hvis jeg flytter?

*mumlemumle* vet ikke hva jeg skal......