mandag 7. januar 2008

Tømrer...?

Det er pussig, etter et halvt år på vidregående, design og håndtverk kom det plutselig opp for meg at jeg fikk lyst til å bli tømrer... om det bare er ett tilfeldig innfall eller hva, det vet jeg ikke... Kanskje er det meningen at det er det jeg skal gjøre.... Når jeg tenker etter, så tenker jeg ta, uff, tenk å jobbe på vinteren, med snø, kulde, slafsevær, regn og vind.... Ikke vet jeg heller hvorfor jeg plutselig fikk lyst til det, er det bare fordi jeg vil gjøre noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre, bare fordi det høres artig ut, er det det som er planen for meg? hvorfor akkuratt tømrer? hvorfor ikke bilmekanikker? eller kanskje pølsemaker? Nei, tømrer, en som jobber ute i all slags vær, må sikkert være litt sterk regner jeg med.... Jeg har jo ikke så stort behov for å jobbe ute hele året, og ikke er jeg særlig sterk heller... hmm... kanskje det bare er ett innfall...
ikke vet jeg...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Muskler kan være en lur ting å ha hvis man vil bli tømrer, men det er et problem som fikses lett med litt viljestyrke:P Hadde vært ufattelig morsomt om du endte opp som det:)

Carita sa...

Ikke for å lede deg i en eller annen retning, men både øytun og FBO var innfall som plutselig dukket opp i hodet mitt...
Jeg angrer ikke et sekund :D

Anonym sa...

hmmm... det jeg mangler er muskler, viljen til å starte å jobbe klokka syv på morningen, og detå jobbe ute i alt slags vær.... men det hadde vært utrolig artig =) Jeg føler liksom ikke at de nevnte tingene som trekker viljen til å bli det nedover heller... men også, hvis jeg blir sterkog får masse muskler, så kan jeg banke alle=D :P hehe... neida... menmen... vi får nå se... må søke innen slutten av februar tror jeg.. s har fortsatt litt tid å tenke på;)

Simbelmynë sa...

Var det et litt random infall, kanksje?:P Men det hadde jo vært gøy:) Har dere tømrerlinje på Ski? For da kunnet du jo sett litt hva de driver med..

Rebekka sa...

Det er en tømrerlinje i vestby, og en på nesbru.... er ikke aaaltfor langt unna... men jaja... vi får nå se hav som skjer:P:)
Fristen for å søke er i slutten av februar, så jeg må nok tenke litt gjennom først...