søndag 22. august 2010

Skoddevarre med mer=)

Idag har vært første ordentlige dagen på Øytun=) dagen begynte med frokost halv ti, som jeg nesten forsov meg til, hadde det ikke vært for Karen Marit^^ Takk til henne som vekket meg n¨r jeg ikke hadde stått opp halv ti:P =D men jegvaekket henne igår, så da er vi kanskje skuls:P =)

da klokken blei halv tolv begynte vi å gå tur opp mot Gakorivann, en tur som tar ca, 20-30 minutter maks. Vi kom opp, og klokken tolv var det utegudstjeneste der, var veldig bra, og koselig, også var det "kirkekaffe" etterpå=) så da var det bålkaffe (<3) og kake^^ Etter hvert var det muligheter for å gå videre opp i skoddevarre, så det var vel en 10-15 som gikk tilbvake til øytun mens resten av oss fortsatte oppover mot klatrehuken og Jordgamma på skoddevarre, var en flott tur oppover! VI har hatt overskyet vær, og litt kaldt når vi stoppet, men ellers veldig perfekt vær å gå i=)

Vi var nede ved øytun igjen rundt klokekn halv fem, og ventet da bare en halvtime før det var koteletter til middag, og hjemmelaget sjokoladepudding med vaniljesaus til dessert^^

Dagens mer uhyggelige opplevelse, var at under middagen fikk vi spørsmålet om vi hadde sett Martin, en gutt på 10 år, sønn av hundekjørerlæreren, Harald, han skulle gå hjem litt før alle andre etter at vi hadde vært på gakorivann ( de ble ikke med opp til gammen). Og han hadde gått derfra ca. halv to, og nå var klokken halv seks omtrent, og ingen hadde sett han siden... Vi fikk beskjed at om han ikk eble funnet i løpet av ikke for lang tid, så kunne det hende vi fikk en melding med spørsmål om å hjelpe til med å finne han. og når klokken nærmet seg kvart på syv, fik kvi spørsmål om å hjelåpe til å lete.

Nesten alle elevene møtte opp forran skolen, og ble delt opp i grupper på 2-4 og sendt ut til 200m2 for å lete der. Da det ble min tur til å bli sendt ut, kom jeg sammen to til, og vi hadde begynt å gå ned skråningen bak øytun for å lete der. Etter ca 100 m. ble vi ropt tilbake, Martin var blitt funnet=) han var i god behold og alt var bra, han hadde kommet seg til gakori, og hadde funnet et hus der å gå inn i, vet ikke om han hadde ringt derfra eller hva det var, men han var hvertfall i god behold=)

ellers er det ganske knall her oppe=) Er blitt kjent med masse koselige mennesker og alle er veldig koselige^^ Jeg driver å prøve å lære meg å gå på slakkline, er ikke så veldig flink, men jeg trooooor det går fremover:P hehe=) ellers er alt godt, lever og har det fint^^

Jeg sier det igjen, send meg post og ting til å henge på veggen! ^^ det er nemlig noe jeg glemte helt å få med meg:P
adressen er :

Rebekka B. Løsnes
Øytun folkehøgskole
N-9518 Alta

Jeg har det hvertfall veldig fint her, savner dere hjemme da... men samtidig hr jeg det veldig fint her=) bare å ringe meg om dere vil det i tilleg til brev *engleansikt* ^^ jeg setter pris på en samtale^^

Kos dere masse, og ha det flott^^ skal prøve å være litt flink å oppdtere^^

Stooor klem^^

2 kommentarer:

Gina ^^ sa...

hei hei ^^ liker at du koser deg oppe i nord! godt å høre :) og bra gutten ble funnet. da skal jeg begynne å lese bloggen din, så jeg blir oppdatert på min kjære Rebekka <3 klemmer fra Gina, som begyner på skolen i morgen og møter mest sansynlig opp trøtt som en strømpe ;)

Carita sa...

hurra for oppdateringer!

<3