fredag 20. august 2010

Øytun=D

Da var det min tur til å være nordpå, på øytun for et år, og det er knall=D
Jeg tok flyet i går morges klokken 09.50, ergo jeg måtte stå opp klokken seks for å rekke flybussen, ergo jeg fikk en og en halv times søvn=P Jeg kom meg opp til gardermoen og fikk lesset av meg alle tung bagasje, og det hele gikk egentlig veldig greit=) Da jeg kom til gate 18, så jeg at det var en som så litt øytuner aktig ut, men jeg turte ikke snakek til han, kunne jo være han ikke var en øytuner....

Flyturen gikk med at jeg fikk meg en times søvn tilsammen, men jeg var ganske trøtt og sliten i det hele, så den gikk ganske sakte... Vi kom frem til alta flyplass ca. klokken 12, noe sopm tyder på at det ikek var noen særlige forsinkelser med flyet, og det er jo bra=) Mens jeg ventet på bagasjen min, så så jeg at han som hadde sett litt øytuner aktig ut, hadde fått et gever på bagasjebåndet også, så når jeg hadde fått min bagsasje, spurte jeg han om han var en øytun elev, og det var han. Han heter Eivind, skal gå jakt og fiske, og bor på Nalluvarre=)

Eivind og jeg tok taxi sammen opp, det ble en sånn stor taxi, så det kom på 33o kr. og det var jo ikek så ille det egentlig =) Vi kom opp til øytun når klokka var ca kvart på ett, og vi gikk for å få nøkkel og hus, og for å betale nøkkeldepositum og vaskedepositum, men den bankterminalen de hadde funket ikke, men det kunne være fordi strømmen hadde gått tre timer litt før på dagen. (dette må vi få betalt i løpet av ikek for lang tid) når klokka var ca 13.00 gikk vi til hvert vårt hus for å pakke opp=)

Jeg bor herved på komsa, i andre etasje innerst til høyre^^ Jeg var ferdig med å pakke ut når klokka var ca. 14.45, og ti minnutter etterpå ringte Karen Marit, hun jeg gikk i klasse med i kauto, og sa at hun trengte litt bære hjelp, så da hadde hun kommet også=) og søsteren hennes, Karina, hun skal gå foto^^ Jeg og eivind hjalp dem med å bære inn, og så dro vi på butikken å kjøpte litt middagsmat og andre ting man gjerne trenger.. =)

Når vi kom hjem fra butikken lagde Eivind og jeg middag og brownies (posekake), mens KM og Karina pakket ut. Og etetr middagen, spilte vi send-apen-videre, et morsomt spill:D Også loka vi litt rundt på skolen, spilte litt biljard, klatret litt på buldreveggen, og varl itt på Nallu (huset til Eivind, som jeg prøver å få folk til å kalle lux :P ), vi gikk til gamma bak nallu, og var på vaskerommet til nallu, hvor de hadde masse puter :O nesten litt urettferdig at de har et eget puterom, menmen... sånn kan det gå:p

Koser meg masse her oppe, og så får dere beklage at det ikke er noen bilder, men det er fordi kameraet mitt er hos legen for å bli friskt, og er nok ikke her oppe før om kanskje tre uker... =( men jeg får nok overleve... =)

Savner dere!
bare å sende post, eller ting å henge på veggen , for det glemte jeg å ta med meg:p
stoor klem
Adressen er: Øytun folkehøgskole, N-9518 Alta

1 kommentar:

Folkehøgskolene sa...

Håper du får et flott år på folkehøgskole! Lykke til :)

Vi har delt blogginnlegget ditt på facebooksiden vår Alle Folkehøgskolene i Norge. Du må gjerne dele flere der inne :)