mandag 16. februar 2009

Filla in my heart<3

I helga har jeg vært i Alta, for de som ikke visste det... Det har vært den beste helga på evigheter:D Etter at ny generasjon og team norge var på skolen på fredag, så satt jeg på med dem til alta, jeg ble satt av på Øytun, fordi jeg skulle låne liggeunderlag av Aron. De hadde sånn filmuke ting, så vi så på en del film;p også når klokka var rundt halv åtte, så ble jeg hentet av en som også skulle til Fiadelfia i Alta denne helga...

Vi kom frem, og jeg registrerte meg til en som heter Trine, og en som heter Filip.. etter det så hilste jeg på noen av de andre som også var der, og så begynte møtet klokken 20.00.

Jeg ble iløpet av kvelden kjent med flere mennesker=) vi var vel rundt 40 stk. på det meste tror jeg. Det var folk der fra hele Finnmark, fra Alta, karasjok, meg fra kauto, Honningsvåg, lakselv var det vel også noen fra... husker ikke alle stedene, men uansett, alle sammen var så utrolig koslige...

Lørdagen var utrolig bra vi hadde workshop, en som het Altas lille hjelper, og en som var sånn "lær å ta bilder" ting.
Altas lille hjelper, er det samme som Oslos lille hjelper, som går utpå å bli delt opp i grupper, hvor man da drar ut å gjør noe for andre. Vi hadde flere grupper som dro til forskjellige asyl mottaker familier, de kom til norge i slutten av januar, så de kjenner jo ikke så mange her, og kan ikke norsk... De som dro til dem hadde tatt med seg vafler og brunost=)

Jeg var på den gruppen som dro til Elvebakken Sykehjem. Før vi dro dit, så bakte vi sjokoladekake og krydderkake, som vi tok med oss=) Når vi kom dit, så spiste vi kake, drakk kaffe, og sang og spilte musikk. På den avdelingen vi var på, så var det en del demente, ¨de spørte om hvor de var, og de glemte ting igjen med en gang nesten... Så vi fikk ofte samme spørsmål flere ganger. Men det som var så fint, det var at vi spilte gamle, kristne sanger, og selvom de var demente og nesten ikke husket noen ting, så var det noen av dem som man så sang med, eller nynnet med¨på sangene...

Vi sang blandt annet 'Navnet Jesus', og teksten der går jo " navnet Jesus, blekner aldri, tæres ei av tidens tann...." Og det er jo så sant, selvom de glemte det som skjedde i går, hvor de er, og at kaffekoppen de spurte om er på vei, så husker de fortsatt navnet Jesus, og hvor utrolig bra er ikke det? =D det er bare så utrolig bra prikk prikk prikk uropstegn

Og etter kveldsmøtet den kvelden, så var ungdomslederen i filadelfia Alta, og spillte litt på pianoet nede i kjellerstua, og det kom flere ned dit for å høre på han, og etterhvert begynte vi å synge lovsanger, vi var rundt en 15 stykker der nede som lovpriste herren, er ikek sikekr på hva klokka var når vi ca. startet, men det skulle jo egentlig være ro klokka 01.00.... meeeeen, sån ble det ikke... vi var der og sang frem til 02.00- 02.30... Og det var så utrolig bra =D

Hele helga har vært kongehelg..... Vet ikke hva det er som gjør det... Og nå har jeg bare vært i to filadelfiaer, Den i Oslo og den i Alta.... Og jeg føler meg så utrolig hjemme der, begge stedene.... Det er så utrolig godt, blir liksom som hjem nr. to...

For et eller to år siden, så var jeg på vei inn til filadelfia Oslo, også satt jeg på toget å skulle skrive i dagboka mi at jeg var på vei til Filadelfia, og uten å tenke over det så skrev jeg at jeg satt på toget hjem,som jeg oppdaget senere... Og det er så sant, så sant... Filla er mitt andre hjem...

Åh.... bah... jeg vil at helga skulle vart lenger... det hadde vært så koslig å leve hver dag sånn.... det hadde gjort null.... Hadde vært så bra:) hihi:D

Hvis du sitter her å tenker at, så bra hun hadde en bra helg, men hvor er alle bildene hen? har hun ikke tatt noen bilder? så er det fordi jeg klarte å glemme igjen kamera, lue og de håndtingene jeg fikk til jul av Carina.... såå joda... og vi skal til jokkmokk neste uke med klassen, så jeg har egentlig litt lyst til å dra inn til Alta igjen på fredag, treffe igjen alle de koslige menneskene fra alta, møtepunkt på fredag kveld, og hente igjen tingene jeg glemte...

Men må se det litt ann da, siden det ikke går ofte busser, så da må jeg dra kvart på tre på fredagen, og hjem klokka 20.00 på søndagen... Hadde vært så utrolig koslig å ta turen dit hver helg:D

2 kommentarer:

trinebolla sa...

jaa, du skal BARE komme!!!

du er bra!

Rebekka sa...

hihi:D gratulerer masse med dagen Trine:D
Du er også syyyykt bra vet du:D
*stooor klem*