onsdag 20. august 2008

Begynnelsen på et nytt år=)

Jadda, så var jeg kommet meg opp hit da=)

Igår sto jeg opp klokka kvart over seks, og det var jo ikke mye til søvn den natta egentlig. var vel 1-2 timer:p hehe... men hva forventer man? =p vi (som vil si mamma, Carita, Aron og meg) kjørte oppover til Gardermoen. Der sjekket vi inn bagasjen og så satt vi å pratet en halvtime, og etter det vinket mamma og Carita farvel til meg og aron mens vi forsvant innover mot gat 19.

Vi så det satt flere der som vi trodde skulle til Øytun, og de vi så hadde vi å rett med;)
Men etterhvert var det noen som flyttet seg til en annen gate, så vi gikk for å se etter hva det var. Og nå skulle plutselig det gå fly til Stavanger eller Kristiansand eller no fra gate 19, så vi flyttet oss dit flyet til Alta gikk, gate 15.

Så kom flyturen, den gikk fint den, vi satt å hørte på musikken til aron, også sov jeg litt.
Vi landet trygt i Alta, hvor Aron fant Øytun mennesker og tok en maxi Taxi med dem opp mot øytun. Jeg satte meg da inne ved en sånn buttik / kiosk sak hvor det var bord, og ventet....
Og mens jeg ventet spiste jeg en pølse og kjøpte meg en pose knott ( måtte bare kjøpe det Carita:p hehe... ). Også tegnet jeg litt, snakket litt i telefonen og slappet av =)
Så kom John Arne og hentet meg=)

før vi skulle kjøre til kautokeino, så skulle vi innom en butikk for å kjøpe ett brannslukningsapparat. Også skulle han fikse noe på bilen sin, det tok en liten stund, men det gikk fint=)

Så kjørte vi hjemmover da, eller det var jo ikke hjemmet mitt på det tidspunktet, men det er det nå. Da vi kom frem spiste vi middag, det var en slags reinsdyrssuppe som ofte blir laget til brylluper, husker ikke helt hva det het, men det var noe på 'B' . =p

og etter det gikk jeg ned og pakket opp og ut tingene mine.
Merker utover kvelden at jeg savnet hjemme... Og internettet hadde jeg ikke fått til å funke helt enda heller... Og siden jeg ikke hadde sovet så mye natta i forveien, så la jeg meg relativt tidlig, som vil si rundt klokka 10...

Så sto jeg opp circa halv åtte idag for å spise frokost=) Så kjørte vi til sklen circa kvart over åtte, satte av Mika (14) og Mirja (9) på skolen deres før vi kjørte til vg.
Der satt jeg å ventet i en halv time før vi ble delt opp i klassene. Jeg så det satt noen andre der også som så ganske nye ut.

Det var litt skummelt, fordi alle rundt meg satt å pratet samisk med hverandre, uten om de nye og ensomme da...:p

Da vi var blitt delt opp i klassene våres, gikk klassen min ,som bestod av 8 stk. fire nye, og fire som hadde gått første klasse der, opp til klasserommet vårt. Og vet dere hva? der var det sykt kaldt...:p

vi hadde først en liten presantasjon av oss selv om hva vi het og hvor vi kom fra og sånt;) og så fikk vi omvisning rundt på skolen;)

Etter dette var det kaffe og kake i kantina til alle elevene. men da dette ikke var før klokka tolv og ikke var oblikatorisk, så gikk vi fire nye ned til en kafè og satt der og pratet og ble kjent=)
Der fant vi ut av at vi skulle dra hjem til hun ene ,Stina, og se på film. så da gikk vi hjem til henne og så på 'Arn'=) fine filmen^^

Også gikk jeg hjemmover etter det;) og da jeg kom hjem var det middag til meg, som var kjøttkaker og poteter med brun saus=) veldig god mat=)

Er vel det som har skjedd hittil... dere får beklage hvis det er litt kortfattet her... men nå er klokka blitt såppas mye, at jeg føler for å sove istedenfor;) skal prøve å få oppdatert litt hver dag=)
Har ikke fått tatt noen bilder enda da.. men det kommer;)

Masse klemmer på dere alle sammen=D

2 kommentarer:

Blomsterplukker, vinterbarn. sa...

*savn*

Høres ut som du får det fint da... det er jo det viktigste.

Rebekka sa...

ha det veldig fint her oppe også=)
så det går bra=)