tirsdag 14. april 2009

påske og Friday Fahrenheit

Det har vært påskeferie.... Og det har vært utrolig fint:) har vært med Idun og Ole Gustav hele påsken, og det har vært gøy, koslig, og utrolig bra:D de er brae folk:)
Vi har vært både i Alta og i kauto
Vi har vært på snøkino å sett Shakespeare's Machbeth, i samisk verson, så det var jo ganske artig:)

Vi var på klassisk konsert på Juhls, en strykekvartet spilte noe av Debussy og noe fra en Nordheim, husker ikke fornavnet. Det var vedlig deilig å være på en klasisk konsert:)

Vi var hos tante Britt, Ole Gustav sin tante, hvor vi spiste middag, cremè brulè(eller hvordan det skrives), og spilte Altaspillet. Og Alta spillet er noe av det mest geniale spillet noen gang tror jeg, det er nesten akkurat som monopol, bare med plasser i Alta, og du kan ikke bygge hus og hoteller, men du kjøper bare aksjer og slikt. Helt genialt spill... La oss si det sånn, du kan bli blind i 15 minutter ved å spille det... *glad i spillet*

Vi har spilt andre spill også, risk, sjakk, oså har vi spilt altaspillet ganske mange ganger, hihi.... Det er et spill jeg ønsker meg merker jeg=)

Vi har også spilt musikk, sett masse film, også har vi gått en liten del, ikke kjempe mye men ikke lite heller, vi har drukket te og kaffe, vi har spist potetgull og sjokolade, vi har hatt putekrig, vihar laget middag, vi har vasket ut av leilighetne som Ole Gustav bodde i, vi har vræt på et par møter, vi har gått en liten skitur med grilling og quiz....Jeg synes det har vært en veldig koslig påskeferie=)

Men idag er jeg jo litt trøtt og sliten, også er jeg blitt støl etter skituren igår, og det er jo nesten litt pinlig, siden det var jo ikke en lang tur akkurat:p kanskje 15-20 minutter inn og 15-20 minutter ut igjen:p Menmen.... ødelagt er jeg hvertfall... =p

snøen her er snart ssmeltet bort=D så jeg håper sommeren kommer hit snart:)

Det er ikke så kjempegøy å være tilbake på skolen egentlig..... vil heller dra hjem-hjem, savner både mamma, pappa, søsken, familie, venner og alt... så det er en god tanke at jeg skal hjem om 12 dager=)

Men ja hvertfall... Hør sang... haha.... *ler*

Ingen kommentarer: