mandag 6. oktober 2008

Unormal, normal, eller kanskje FOR normal...

På skolen på fredag var vi nede på våtrommet og skrapte bort sener og hinner på et skinn, da vi begynte å snakke om hvem av oss vi syntes var rar og ikke rar, sjenert og usjenert og forskjellige sånne ting... så kom det fra en at hun syntes jeg var FOR normal...
Jeg spørte da om hva hennes definisjon som normal var, da svarte hun: sånn som alle andre.
Jeg spørte da om hvordan alle andre var, da svarte hun: sånn vanlig hele tiden og gjør det du blir bedt om og sånt..

Men hæ....? En gang til? er jeg FOR normal? går det ann å være FOR normal? trodde i grunnen ikke jeg var normal i det hele tatt....

Det er vel ikke normalt at...
en jente på 12 år har lest alle ringenes herre bøkene og ligger i kø til filmene?
en jente på 17 insisterer på å vaske do og dusj midt på natta, nå hun i tillegg har fått forbud om å vaske den uansett...
en jente fra oslo søker seg på skole i Kautokeino...
en jente har mer lyst til å sove i telt utenfor en kino enn å sove hjemme i en myk god seng...
en jente spiser opp druer über fort( vet ikke egentlig hvor normalt/unormalt det er)
en jente hmm.... ja.. eh... kommer ikke på mer egentlig i farta.... men uansett...

Jeg vet ikke hva dere synes.... men er jeg virkelig FOR normal?
Kommer ikke helt over det... har aldri sett på meg selv som normal... synes i grunnen det høres kjedelig ut å være normal... tenk så kjedelig det må være å være FOR normal da....

Jeg vet i hvertfall hva min nesten meningsmåling skal bli.... For jeg begynner nesten å lure på om jeg faktisk er så unormal som jeg trodde....

7 kommentarer:

Lady_Marion sa...

A: hun kjenner deg ikke
B: i dag er det ikke normalt å gjøre det du blir bedt om
C: hun har aldri sett deg sammen med oss

Rebekka sa...

=)
A: sant... det er hun i klassen je ghar snakket minst med også faktisk:P
B:nei... forsåvidt...
C:nei,det har hun ikke.... Åh, jeg gleder meg sånn til å treffe dere igjen....

Carita sa...

Nope... da kjenner hun deg ikke godt nok!

Blomsterplukker, vinterbarn. sa...

vasker du doen frivillig!?!?!

Henrik sa...

hun kjenner deg ikke godt nok =) neste meningsmåling.. heh.. jeg vet allerede hva jeg skal svare!:D
glad i deg!=)

Rebekka sa...

vel, jeg er ikke den eneste som vasket doen frivilig, dusjen også forsåvidt... du kan jo spørre idun:P *fniser*

Glad i deg å Henrik^^

Anonym sa...

hehe, må bare le.. du vet nu godt kordan ho jenta er som sa du er altfor normal :D huff, jaja..

- Anne Hedvig