søndag 23. november 2008

jah...

Jeg har nesten alltid lyst til å kunne skrive et bra og litt dypt innlegg.... Men det er jo ikke alltid det går. Man vet ikke hva man skal skrive om, og det ender istedenfor med at man ikke skriver noen ting... Jeg skal helt ærlig si at det nesten har vært litt småskummelt med dette innlegget, jeg tenkte at dette innlegget skal være noe helt spesielt... noe som kanskje setter en tanke inn i hodet til noen andre...

Men tingen er... At selvom dette er innlegg 100, så er det ikke no bedre eller mer tankevekkende enn alle de andre... Heller mindre... eller kanskje bare mitt i mellom.... ?

De siste månedene etter at jeg flyttet, som vi si fra august til nå, så har jeg lagt ut 73 innlegg iløpet av 98 dager, som vil si sirka 0,75 innlegg hver dag....det er en del igrunn.... med tanke på at fra desember- 07 til juli-08, la jeg ut 26 innlegg tilsammen...
Så man kan vel si jeg er litt stolt over at jeg har klart å skrive så mange innlegg jeg har gjort de siste 3-4 månedene.....

Men jeg vet ikke hva jeg skal skrive mere... 100 er et gansk ehøyt tall egentlig... erikke mange mennesker som blir 100 år... men, hvis man tenker på hundre i forhold til uendeligheten... da er det ikke mye vett.... det er bare som en liten prikk... som en stjerne på himmelen i forhold til de andre...

Hva er det da som gjør at 100 virker så stort og så viktig...?
Jeg vet ikke.... men det er vel bare sånn det er kanskje....
Et slags mål for noe man skulle komme seg til... neste steg, neste mål... hva blir det?
Kanskje noe helt nytt.... Hvem vet... Ikke jeg...

I de siste 100 innleggene ligger det minner, tanker, latter og glemte ting....
Det ligger ting man kan ta opp igjen, for å minnes tider som var, tider som er borte, og bare lever i minnene, ting som aldri mer vil skje...
Ting som minner en om at livet går videre, og at det ikke går å gjøre noe med det... livet ruller videre, som en liten klinkekule på veien... det kommer dumper, nedoverbakker, oppoverbakker, steder hvir den ruller sakte, steder den rulle fort, steder der den ikke vet om den skal gå opp eller ned, og svinger som fører den vidre til veikryss og valg... men den fortsetter fremover, og drar aldri tilbake igjen....

2 kommentarer:

Carita sa...

Hvor lenge varer en 100-lapp?
Ikke særlig lenge hvis du ikke passer på!

Det er forøvrig koselig å lese gamle blogginnlegg. Jeg gjør det rett som det er. Det er gøy å se om man egentlig husker tanken bak innlegget... om man husker hva som står mellom linjene. :)

Forresten... grattis med 100 innlegg, da! ;)

Rebekka sa...

weee:) takk=)

Leser ofte gamle innlegg sjæl... :)
det er koslig=)

100 lappen forsvinner fort ja...
Men hvisdu plutselig fikk 100 fluer inn på rrommet, så hadde det vært en del...:P