lørdag 8. november 2008

Farewell and adieu

En fin sang jeg fant på det gamle RoI forumet, sangen på youtube, er vel på fransk eller noe... men je gsyntes det var så fint, så jeg tok den med her, så får dere heller lese den norske teksten jeg plukket fra forumet... =)

”Farvel og adjø”
Melodi: ”Farewell and adieu”
Tekst skrevet av : Andreas, Gullik og Even




Farvel og adjø, dere døtre av Lassath,
Farvel og adjø, dere døtre av kyrn.
For vi er skrevet inn i den Hadelske hæren,
Men vi håper at snart kan vi møtes igjen.

I skog og på mark, for prins Filip av Hadel,
Med bue og spyd, mot Skelics menn.
Vi lar oss ei stoppe, av Balgaeisk gerilja,
Eller noen andre, som hindre oss vil.

I 345, under Hardeknut Slembe,
Mot halvtroll og menn, ved Alendefjell’s fot
Mens klanene holdt dem, i fjellenes daler,
Kom vi på dem østfra, og seieren ble vår

I skog og på mark, for prins Filip av Hadel,
Med bue og spyd, mot Skelics menn.
Vi lar oss ei stoppe, av Baelgaisk gerilja,
Eller noen andre som hindre oss vil.

I 359, ved Narn sine murer
Etter drepende marsj, mot Skelic vi slåss
For hver tapre mann som vi mistet i slaget,
Tok vi fire fra Skelic, og seieren ble vår.

I skog og på mark, for prins Filip av Hadel,
Med bue og spyd, mot Skelics menn.
Vi lar oss ei stoppe, av Baelgaisk gerilja,
Eller noen andre som hindre oss vil,
Eller noen andre som hindre oss vil.

6 kommentarer:

Carita sa...

Hm... er det bare meg, eller synger de på engelsk???

:p

Rebekka sa...

hmm.... det er visst kanskje en mulghet føler jeg.. :P har ikke hørt så nøye etter=p men hører det nå=p

mihi:p

har lest den andre teksten mens jeg har hatt opptaket i bakgrunnen:p

Carita sa...

*pinlig!!!*

Thaun sa...

nei fine teksten^^

Anonym sa...

Awww, det er visen jeg skrev sammen med Gullik og Even ifjor sommer. Eller aaret for, tilogmed. Naa blir jeg helt nostalgisk. Tusen takk for at du gravde den frem, haaper du har det bra : )

Rebekka sa...

ooo.. er det dere som har skrevet den? det visste jeg ikke :D
Jeg liker den sykt godt, den er så fin:)

Jeg har det fint ja=) håper du å har det:)