fredag 28. november 2008

Meningen med Kauto...?

Jeg tror jeg idag har funnet noe av meningen med at jeg flytta opp hit... =D
det er i grunnen helt utrolig....

jeg satt på adventskonferansen idag, og han som skulle preke der idag sa det som jeg man hører så ofte, om at vi må be om at alle i rommet skulle få noe ut av møtet og sånt... Og det ba vi om... Og det har jeg vært med på å be m flere ganger før å, utenom at det egentlig har gjort noe særlig med meg i løpet av møtet....

Prekenen hans var jo veldig bra den, men det var ikke noe i meg som fikk sånn veldig store åpenbaringer eller slikt...
Men etter møtet, så var det kaffe og kaker, også satte jeg meg sammen to fra bibelgruppa jeg er med i, og to andre jeg ikke kjente...Så kom det ei jente bort for å hilde på meg, hun het Elisabeth, hun kommer fra Ny genersasjon, og vi prata sammen, og sånt, også kom vi frem til det at Ny genrasjon kanskje skal komme til skolen jeg går på, til våren da;)
Noe jeg synes hadde vært skummelt, men også utrolig kult....

Jeg har liksom tenkt litt på det om hva var egentlig meningen med at jeg dro opp hit, hadde Gud en mening med det?
Og ser ut som at han hadde det gitt.... :D
Jeg fikk et lite kikk kan man si...:p
Var jo på Ten Oase i sommer, og var da på Laget og Ny generasjon sitt seminar, Og for dere som ikke vet hva ny generasjon er, så er det en kristen generason som drar rundt på skoler dit folk vil i landet... :)
Og hvertfall, da tenkte jeg at åh... hadde vært sykt kult å få med ny generasjon på skolen min, jeg visste ikke at jeg skulle gå her oppe da... men uansett... jeg turte ikke gjøre noe med det, siden det er jo skummelt... det er jo et steg ut i noe nytt sant...

men idag , så kom det til meg... Og jeg tror det er grunnen til at jeg har kommet opp hit....
Vi snakket og ba også om det på en av de første bibelgruppene vi hadde i høst, om at vi ville gjøre noe med ungdomsmiljøet i kauto... Og... Ja....

for øyblikket er jeg overbevist om at dette er noe jeg skal gjøre... og at det er det Gud skal bruke meg til nå.... Og det er så god følelse.... =p
har aldri skjønt hva Gud ville med meg og mitt liv... men nå kom det=D

Så vet dere det=)
weee:D
*glad*

3 kommentarer:

Carita sa...

Holititten!
Du må holde oss oppdatert da ;)

Rebekka sa...

jupp:)
Det skal jeg vett=)
wehiii:)

Janne Cecilie sa...

Oh, har Elisabeth krøller? Da har jeg møtt henen på Ny Generasjons festival - var crew med henne.
Ny generasjon er veldig gøy, vi var på et ny generasjonslag i Ålesud + at vi har fått undervisning av Espen Gilsvik ang ny generasjon og har laget våres egne møter. Kjempe artig. Anbefales altså :-D