tirsdag 5. mai 2009

soon the start of something new.... or old...

To uker er gått siden jeg skrev sist, og siden da er det hendt en del... Jeg har vært hjemme på ferie, for er oppe er de så geniale at de har vårferie istedenfor vinterferie, på grunn av reinflytting. Så jeg har tilbragt en uke, søndag 26 april - 3 mai, hjemme med familie og venner... Og gjett om det var godt? Det kunne ikke vært særlig bedre, var så godt å være hjemme at dte skulle ikke vært lov nesten.

Når jeg ko mtil gardermoen på søndagen, så trodde jeg at jeg akkurat ikke skulle rekke to bussen hjem, og at jeg måtte vente en time på neste buss, jeg skrev litt meldinger til carita, Idun og mamma om at jeg ikke trodde jeg rakk den.

Men plutselig kommer bagasjen bompende, og gjett hva... jeg rakk bussen, så jeg sendte gla' melding til disse tre at, hurra, jeg rekker bussen klokken to=D
Og så, mens jeg er på vei inn i bussen, så får jeg melding av Idun "stopp!" og jg skjønner ingenting, så jeg velger å vente med å svare til jeg har betalt ferdig og slikt.

Og idet jeg setter meg ned, begyner telefonen min å ringe. Det er Carita og Idun, som sitter på toget mot gardermoen, som skal ære inne samtidig som bussen skal gå, så jeg må pent og flittig gå å spørre bussjåføøren om han vil vente til de har kommet. Og han svarte at, ja, han kunne vente litt, me nikke så lenge... og ganske nøyaktig, når bussen egentlig skulle kjørt, så kommer det to stk. søstre bomsende ut av sånn dør som går rundt og rundt... Og jeg som trodde at ingen skulle komme å møte meg. Bex ble glad=)

Vi skravla i ett hele veien hjem, og ja, var rett ogslett utrolig godt å komme hjem=)
På mandagen dro jeg først til Oslo for å treffe RoI folk og treffe idun på skolen og slikt, noe som var også utrolig kos:) og dro etterhvert videre til gardermoen for å treffe Ole Gustav. Han skulle jo på visninger rundt om i Oslo, denne uka, også tok vi toget hjem=)

tirsdag var vi inne i byen fordi Ole Gustav skulle på visning, da løp vi rundt, viskulle til st. hans haugen og grünerløkka og diverse, så vi fikk mer enn nok trim hvertfall=) Vi traff også RoI folk og Johannes på fiolin, og jeg traff jofaktisk ganske mange andre folk som jeg ikke hadde planlagt å treffe, som Yngve og greier, så det var jo ganske koslig å treffe andre folk enliten tur også=)

Jeg husker ikke hva som skjedde på onsdagen.. hm... eller torsdagen... jeg kommer kanskje på det senere=p

På torsdag kom det hvertfall noen mostere og onkler, og onkel jarle, tante vibeke, Daniel og Kristina kom jo også da, og for ikke å glemme Marion:D var så godt å se henne igjen, har jo ikke sett henne siden jula....=)

Fredag var det inn til byen, Ole skulle på visning igjen. Jeg klarte å glemme lommeboken min hjemme, så jeg ble nødt til å ta toget inn en time senere. Er så typisk meg... gah.. jaja...

Ole dro til hurdal etterpå, for å besøke Ingvild på folkehøyskolen. Og jeg dro hjem, og plukket hvitveis=) Mamma og pappa feiret nemlig sølvbryllup, og morfar feiret 70- års dag påfredagen=) Så det var masse familie på besøk:D

På lørdagen var jeg inne på Devoted i filla=) var cd innspilling så det var bra=) Også traff jeg Pål der, ungdomspastor/leder i filadelfia Alta=) så det var koslig:)

Så kom jeg hjem etterhvert, jeg var så sliten og trøtt, hadde hatt underskudd på søvn de siste dagene, så det gjorde ikke saken noe bedre... tror kanskje det er første gang jeg har dratt fra filla uten å være superglad... heh... Også skulle jeg dra dagen etter også, så det var jo toppen av kransekaka...

Så når jeg da trøtt og sliten kom hjem, så var det godt å ha mammas armkrok å felle noen tårer i... Har ikke grått siden jeg var hjemme i jula... da visste jeg ikke hvorfor jeg gråt, men da var mammas armkrok der også....
Men på lørdagen, så var jeg så sliten,trøtt og ville ikke dra nord igjen... så tårene kom fort...

Og på søndag, så var tiden for å dra nord igjen kommet. dro halv to hjemmefra, og var på gardermoen ca klokken tre, siden det ble litt forsinkelser og sånt... Så traff jeg på Ole gustav på flyplassen da. han hadde sjekket inn alt når jeg kom;)

Og her kommer det store vende punktet, folkens, meeen... ja... ole gustav syntes vi passet bedre som venner og slikt ... såååå.... ja.... sikkert en del av dere lesere som visste det alt.. men ja... uansett... så.... ja... jeg prøver å tenke positivt på det da, hvertfall... At hadde jeg ikke vært sammen han, så hadde jeg aldri vært så mye i Alta, og jeg hadde aldri blitt kjent med alle de utrolig gode menneskene der, jeg har jo kommet nærmer Gud i løpet av disse mnd. også, og jeg har hatt noen super gode måneder... Og vi er jo fremdeles venner, så... ja... Trist var det jo.... men.. er jo ingenting man kan gjøre med det, funkerjo ikke med et forhold som bare går en vei... så ja... så vet dere det...

Og nå er det bare seks uker og tre dager til siste skoledag, og denne uka, så kommer morfar og Inger johanne, neste uke kan vi bli trekt ut til eksamen, og nest ukes helg er det 17 mai, helga etter er det ungdomskonferanse i Vadsø, og så er det bare tre uker igjen hvor vertsfamilien min er hjemme, og så er det bare en uke igjen av skolen... Så er jeg hjemme... tilbake der jeg startet, bare et år eldre, og flere opplevelser og flere folk å være glad i, fordi tiden går, og livet byr hele tiden på nye oppleveleser og utfordiringer, nye ting å være glad for og nye ting å være trist for... Men det å komme hjem blir godt...

Jeg har på en måte toppen av flagget på toppen av kransekaka for tiden:p =) eller hva søss? :p hehe... vel... håper dere har hatt det bra siden sist hvertfall...

2 kommentarer:

Carita sa...

*skravlet og sang på bussen hjem

;)


si fra til alle jeg er på vei til venner jeg gjerne vil seeeeee! la alle få vite jeg er på vei og jeg gleder meg så veldig til deeeet!

Rebekka sa...

Yay:D jupp ^^
hihi:D
det var såå kos at der møtte meg:D