mandag 8. september 2008

Dagens maskin

Verden er ganske facinerende... synes du ikke? Se på morgenen, alle de menneskene som står opp klokka 8 hver dag for å dra på jobb og skole og slikt...
Du har ikke tenkt så mye over det? Nei, ikke jeg heller, ikke før jeg satt i bilen på vei til skolen i dag.

De sier at den eneste gangen de har noe som minner om kø her, er på morningen mellom 8:20 og 8:30 akkurat i krysset der hvor man kjører ut fra veien fra barne og ungdomskolen. Da kan de regne med å kanskej måtte stå i kø ett helt minnutt.

Tenk, det bor ikke mange mennesker her i bygda, men hver eneste morgen mellom 8:00 og 8:30 så skal nesten alle ut for å jobbe.... Alle står opp circa samtidig, og kjører circa samtidig.

Jeg vet ikke hvorfor jeg syntes det var så facinerende... for det høres ikke så facinerende ut når jeg skriver om det her, men alt hører på en måte sammen, alt sammen er som èn maskin, som begynner samtidig, men som løser seg opp etterhvert og lar alle delene dra som de vil, før de skal begynne igjen morningen etter...

Du tror kanskje jeg er blitt gal av å være her oppe.... kanskje jeg har det... jeg vet ikke... men det blir litt sånn som det er på natten, og du går ute, og nesten alle gater er tomme, og alle vinduer er mørke, fordi alle sover, alle virker som èn maskin....

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Har du lagt merke til at menn'sket går i sim" skrev Jokke.

Det har tydeligvis du gjort :)

Anonym sa...

STIM