fredag 12. september 2008

Familien kaos på tur...

Skrevet av Marion Bræstrup Løsnes på turen til danmark i høstferien - 07

Dette er den hele og fulle sannhet om fam. Løsnes på tur (ehm....det stemmer ikke helt, jeg har pyntet litt på sannheten et sted, men hvor det er får dere avgjøre selv).

Da dette er bare er morsomt for dem som var der, bør dette bare leses av folk som kjenner humoren vår godt, er veldig hypre, eller har sett “min bror bjørnen”, hørt om skakkerlakker og vet at det er Tim sin feil at dette i det hele tatt er skrevet (hvilken Tim er uvisst, men jeg skylder på begge)!!
Nå er du advart, ikke skyld på meg hvis du ikke liker det, skyld på Tim.

For å få dette mest mulig virkelighetsnært bør det leses høyt (som i HØYT), og med evigvarende plappring i bakgrunnen. For å sette prikken over i’en så les det gjerne med noen som kan snakke i munnen på deg og med mye latter og fnising mellom og etter alle vitsene.

Ordforklaring:
Jentene: mamma + 3 søstre

Søstrene: 3 søstre
Tre små møyar: 3 søstre

Rebekka: Bex, Becha, Bexter og Bechshtein (eventuelle andre navn kan dukke opp underveis)

.13:00
Vi (som i meg og Carita) skal sjekke når vi må være ferdig pakket, og får da beskjed om å lempe tingene våre inn i bilen med en gang. Vi var ferdigpakket på 10min.

19:45Jeg ble glemt da jeg var på vei hjem fra jobb og de måtte kjøre tilbake for plukke meg opp

21:00
Jeg blir hentet i Ski

21:10Jeg oppdager at jeg har glemt skjorta til kjolen, og vi må reise hjem for å hente den

21:25
Jeg har akkuratt satt meg inn i bilen hvor Carita og mamma sitter å spiser middag fra isbokser.
Aron: Kan vi IKKE sitte i bilen rett utenfor huset å spise middag? (sagt i en sarkastisk tone).

21:30Familien Kaos reiser til Danmark

21:45Vi finner ut at Mostermor og Onkel Jørn har betalt for hytta vi har avbestilt da vi hadde planer om å bo hos mammas kusine isteden.....mamma forteller historien 5 ganger i løpet av en time til div. mennesker

22:00
Da vi plutselig skal bo på hytte isteden mangler vi håndklær og solkrem...nei...hårkrem..neinei jeg mener....hårbørste, hår.......eh.....hår....shampo!!Vi mangler også strykejern da mamma, Carita og eh...Aron skal stryke kjolen sin,

22:15Bex til Carita: Skal vi leke “jeg ser”Carita: Jeg ser noe høyt....
Bex: Tre. Jeg ser noe med bark...
Carita: Et tre. Jeg ser nnooo...en vertikal stokk.....
Bex: Tre. Jeg ser no....
Carita: Tre. Okey nå er det min tur..Bex: Tre..... Carita: nei, det vakke med....Jeg hakke begynt engang.

22:30Rebekka: Hva er det dere sier om meg??Carita: det er ikke alt her ikke verden som dreier seg om deg....Marion: Nei, noe handler faktisk om meg...
Aron: REBEKKA...msknmfsnsnhm......REBEKKA.....mfskmfks......REBEKKA...
Rebekka: mamma, de baksnakkker meg.....


22:40Rebekka: vil noen ha boller?
Marion: Hvorfor har du laget boller?
Rebekka: Det er ingen av dere som ville gjort (forfatternotis: nei, ingen av oss andre ville gjort det)
Marion: Rebekka er den lille røde høna

22:50
Jentene synger som de pleier mens Aron sitter med hodet inne i puta, og da mener jeg INNI puta.

23:05Tre små møyar synger LONLYYYYY.......Aron slår meg med pute (Carita leste pule her)Aron nevner her Erling Skakke vitsene


23:10Mamma bestemmer seg for at det er en annne bakenforliggende grunn til at jeg vurderer å flytte til Bergen enn at det er det eneste stede å studere musikk og helse foruten i Oslo.

23:15
Vi forklarer mamma at alt er Tim sin feil
Becha: Det er litt som meg, jeg føler med ham.
Carita: Vi kan si Rebekka sin feil istedenfor
Aron: vi kaller Rebekka for Tim!(Rebekkas nye kallenavn er nå Tim, og selvom det var hennes feil før også, som den jorbærplukkendepolakktrellen hun er, gir det jo litt ekstra klang, og kanskje en dag får hun treffe den originale Tim og så kan hun skylde på ham)
Mamma: det er det samme om vi kjører av veien fordi jeg får en pute i hode eller om dere får meg til å le.


23:18Aron nevner her Erling Skakke vitsene


23:19Vi ler litt av at Carita leste pule istedenfor pute.Carita: pulepulepulepule

23:24Marion; Familien Kaos på turBexter: Hva er det?
Carita: Det er oss vel.....Aron nevner her Erling Skakke vitsene........igjen

23:30Carita og Rebekka leker “jeg ser” (se ovenfor)

23:32
Mamma; Dere var roligere når vi kjørte til Danmark da dere var små
23:40
Marion og Carita synger Geitesangen fra “sannheten om Rødhette”.
Æ har horn som åpner flaska, æ har nøkkelknippehorn....dadiddadDAADIDADA

23:47Søstrene synger “dråben drip og dråben drap”Drådrådrå benbenben dripdripdrip ogogog drådrådrå benbenben drapdrapdrap
sattsattsatt påpåpå hverhverhver sinsinsin isisis sesese taptaptaphejhejhej sasasa dripdripdrip tiltiltil drådrådrå benbenben drapdrapdrapladladlad ossossoss hophophop pepepe nednedned omomom kapkapkap

24:05Marion og Carita ser på Linie3 mens de synger til

00:37 
ble det stille i bilenKlokken er

01:00 
alle sover foruten meg og legg merke til at jeg ikke har lappen :-S
(Ingen fare vi står på en bensinstasjon)

02:20Alle? er våkne og alle jentene synger av full hals til Månemannen av Vamp.
(forfatternotis: er det synd på Aron?)

02:29
Marion ser en polsk bil: Rebekka se, det er familien din!Bechshtein: FAMILIEN MIN...

02:30
Rebekka: hvor langt har du kommet nå (i memoarene)Marion: den blir jo til des mer teite ting du sier.

02:33
Mamma: Er det noe som ligger bak her å stinker:
Marion: Ja, han ligger her ved siden av meg (forfatternotis: les Aron).

02:34
Carita: Hva skjer nå, skal vi sove litt nå??
Marion: Ja, vi skal bare le litt først.
Carita: Sa du vi skal bare le litt først?
Rebekka: leke hva da?
Carita: “Jeg ser”



02:38
Carita: Nå blir det kjedelig her, alle skal sove.



02:39
Aron: kan dere holde munnMarion: kan ikke du putte noe i øret Aron
Carita: eller i kjeften



02:40
Carita og Marion sitter og ler av det som er skrevet hittil.
Rebekka som ikke hører etter bare ler, uoppfordret.

02:42
Mamma: Jeg kom akkuratt på hva libress med vinger kan brukes til...på bråkete unger.
Carita: hun sa “jeg kom akkuratt på”
Mamma: hæ, det skal ikke skrives ned dette her...dere skal ikke legge det ut no sted?
Marion og Carita: nææhh...
Mamma: dere juger så dere tror det selv
M+C: Nei vi juger ikke så vi TROR det selv

02:45Mamma ser ut på lastebilparkering: det må være litt rart å ha en slik tilværelse hvor man må sove på rekke.

02:47
Mamma til Rebekka: du er faktisk litt blond

02:54
Rebekka: Er det noen som spiser kylling bak der, det lukter en blanding av kattemat og fjert.
Marion: Det hjelper ikke å komme med morsomheter nå, for maskinen er lukket.
Rebekka; Det betyr ikke at det lukter noe mindre av morsomt....


03:45Marion: Angrer du på at du sa pule
Carita: Nei
Aron: Hva sa du?Carita: PulepulepuleMarion: mamma hører du på at vi er morsomme i baksetet?
Mamma: nei, jeg gjør ikke detMarion: Da slipper du å høre Carita være grov
Carita: VAR grov, jeg har startet et nytt og bedre liv.Rebekka: Hva var det du snakket om?
Carita: Puling
Rebekka: Er dere ikke ferdig med det enda?
Marion: Hører du ikke det Tim
Rebekka: Jeg er ikke Tim
Marion: Skjerp deg’a Tim....mariTim
Carita:Timian
Marion: Timelise, Timbuktu
Aron nevner her Erling Skakke vitsene

Skrevet av Marion med innspill, forslag og korrekturlesning av Carita.
(Marion stavet tilogmed korrekturlesning feil, jeg suger i å stave)Hvis noen har spørsmål er det bare å legge dem her eller sende meg en pm.
Hvis dere har noe å klage på får dere sende det til Rebekka eller Tim.
(Ellers vil jeg si unskyld til den originale Tim hvis han noen gang leser dette her, det er konseptet “det er Tim sin skyld” og Rebekka, og ikke deg som person vi mobber).

Ingen kommentarer: