tirsdag 2. september 2008

Venner

Når man sitter på skolen og hører læreren forelese, og det eneste du kan se ut av vinduet er fjell og skog, da er det lett å drømme seg bort. Men hva drømmer man om? hva er det som opptar tankene? Det er kanskje forskjellig fra hver dag, men det er noe.. Noe som bare du selv vet hva er, som ingen andre en du selv skal vite. Det er dine egne drømmer. Og dine egne tanker.
Ingen kan bestemme hva du selv skal tenke.



Venner - Kaptein sabeltann


Når du føler deg helt alene
når alle løper forbi
når ingen i verden hører
på det du har og si
Når problemene voker seg store som fjell
da trenger du hjelp fra noen
utenfor deg selv

- Refreng -
Venner er gjerne tilstede
når det er fest i ditt hus
Venner kan dele din glede
og juble i seiersrus
Men venner som blir når andre går
som gir deg sin støtte
som tror og forstår
Det er venner
du skal ta vare på

Når det mest har gått på tverke
når ingenting er som før
da vet du at de er venner
som banker på din dør
la de andre gå bort for å drive med sitt
et vennskap skall tåle motgang
uten å bli slitt

- Refreng x2 -



Kom til å tenke på denne sangen mens jeg satt her å så ut av vinduet. Tenker på alle vennene mine hjemme. Alle personene i livet mitt, hvor alle sammen betyr så mye for meg. Når man kommer ett nytt sted uten noen kjente, så er man mer eller mindre alene.

Hjemme har man familie og venner overalt. Her er det ingen...



5 kommentarer:

Anonym sa...

*sippe*
Saaavner deg såå mye, de andre også....

Merkelig hvordan du har klart å time den sangen så perfekt til hvordan jeg har det akkurat nå.

Carita sa...

"å slik vil det alltid bli, diin taanke er fri"

er det bare jeg som tenker på den når jeg leser starten på dette innlegget???

Anonym sa...

ja tyligvis, men nå tenker jeg på borgelig konfirmasjon...

-velg å bli lykkelig, velg å bli fri...

Simbelmynë sa...

ohhh:(
Fiiine kaptein sabeltann sangen:)
og nå kommer du snart hjem til oss:D!!! JAAAAA! Vi gleder oss masse til å se deg igjen, Osellë aurë:)
*klemmepå*

Rebekka sa...

Savner dere alle sammen sykt mye.... gleder meg sånn til å komme hjem:)

Du vet Marion... Vi er søsken.. og søsken har noe i hjernene som sammarbeider...