mandag 1. september 2008

Nok en beklagelse:p



Da blogspot har vært dust i det site, og internettet hjemme, så har jeg ikke hatt muligheten til å komme meg inn hit for å skrive noe som helst, så jeg benytter nå friminuttet på skolen til å gjøre det;) =)

Kan vel begynne med å legge ut noen bilder fra fredagen, da var vi ute med klassen for å samle inn teger ( røtter), disse tegene, eller røttene, er noe man bruker for å for eksempel flette kurver og slikt. Så vi kjørte buss ut et sted der det var sand og trær, fordi det er der det er lettest å hente teger. Og så fikk vi utdelt et redskap, som ligner på en slags krok eller no, som er laget av reinsdyr - gevir. også begynte vi å hakke i bakken/sanda under trærne for å finne disse røttene.




Og mas skal helst ha dem så lange som mulig, så man måtte grave/hakke seg vei der hvor man så at røttene skulle... tykkelsen på røttene varierer jo, og jeg fant flest tynne( 1-2 mm. i diameter) men også noen tykkere ( 4-5 mm. i diameter) hvertfall sånn ca.




Her er det et bilde av kroken/hakka vi brukte.


Og ikke bare fant jeg masse røtter, men jeg fant også en liten krabat... den var liten, søt og hårete... =p



Så jadda... =)

har ikke så veldig mye mere å si i farta, eller, jeg var på tur på søndag, men jeg har ikke lagt inn bildene på maskina enda, så jeg venter med å fortelle om den til jeg får puttet inn bildene=)
Også kan vi bare håpe på at blogspot vil funke når jeg kommer hjem igjen også...

Og nå er det spisefri, så jeg løper å spiser:)

12 kommentarer:

Carita sa...

Hæ?
Jeg trodde Marion var i Bergen, jeg...??

Rebekka sa...

*fnise*

trodde det jeg å... men nå var hun er her plutselig... syntes også det var litt rart...

Carita sa...

mihihi!!

Kristina sa...

For en styggsøt krabat! :D

Anonym sa...

:-O
Teitinger....
Jeg er kanskje håret, men jeg er ikke svart og orange!

Carita sa...

Men det er ikke langt ifra.

Anonym sa...

Men Marion, du er jo liten og søt,da... ;)

Rebekka sa...

og hårete .... *ler* haha :p
hihi*fniser*

men du er liten og søt... din lille larve:) mihi=D

Anonym sa...

hvem er det som legger inn anonyme innlegg her....

og jeg er langt i fra svart og orange...jeg er faktisk blond

Anonym sa...

Ehh.. meg.. mamma

Anonym sa...

Oauuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den lille søte blonde har fått seg blogggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg:

http://lady-marion.blogspot.com/

Rebekka sa...

Yay for den lille og hårete:D