tirsdag 2. september 2008

Halddemarsjen

Nå fikk jeg igjen muligheten til å skrive litt her ja. Er på skolen, men har tid til det nå, og blogspot funker her, så hvorfor ikke utnytte det?

Har du noen gang gått en tur, hvor stigningen er 100 m. for hver km. du går? Kommet deg fra 5- 907 moh. i løpet av 2 t. 45 min?
vel, det har jeg... det var jammen meg slitsomt...




Hvis du ser på dette bildet, så ser du en topp langt bort i det fjerne. dit skulle vi. vi hadde allerede gått i en og en halv time oppover, og oppover... Denne toppen kalles Haldetoppen, den ligger 907 moh, og det er 9 km. opp dit.

Jeg gikk sammen et turlag fra kautokeino, hvor gjennomsnittsalderen sikkert er rundt 45-55 år. :p jeg var den yngste da kan man si=p hehe..
Man ser de ikke så godt på dette bildet, men det går en sti der.. Og neders til høyre kan du se noen mennesker som er på tur... =p de er små i forhold til fjellet.



Til slutt kom vi opp, etter å ha gått i 2 t. og 45 min. i regn,vind, sol og snø fant vi oss til slutt på toppen. Og det som møtte oss når vi kom inn var to stk. som spilte og sang folkemusikk. Det var en fin ting å komme opp til=)

etter å ha hørt på dem, gikk vi ned til førsteetasje igjen for å spise mat. Også begynte vi sakt men sikkert å tusle nedover igjen.

Og vi hadde fin utsikt på vei ned.



Fin regnbue fikk vi, og fin utsikt.


Her har du gjengen jeg gikk med=) fin gjeng:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Er det ikke årleit å være sammen folk i alle aldre.
Og gjennom erfaring vet jeg at voksne setter stor pris på når ungdom har interesse for å gjøre det de holder på med.

Anonym sa...

Hei Rebekka!

Du har kommet på TV. Føg linken og du kommer til TV Nord som har et innslag fra Halddemarsen. Innslaget kommer 16 minutter ut i sendingen. Du figurerer som linselus to ganger under reportasjen.

http://www.tv-nord.no/tv.jsp?id=1278

Hilsen Pappa

Anonym sa...

argh....jeg får ikke åpnet linken

Rebekka sa...

haha:D
jeg er blitt kjendis:)
tenk det dere, dere kjenner en über kjendis :P