tirsdag 9. september 2008

Minner, det kjæreste vi har

Jeg tenkte litt på det når jeg gikk gjennom Oslo's gater. Alt som minner meg om noe.


Bare det å stå ved fontenen på Nationalteateret, det har mange minner. Jeg kan stå der, bare se utover, og tenke tilbake på alt som skjedde der, både nylig, men også for lenge siden....
Alle de man har vantet på der, alle de man har truffet der, og alle de man har gått derfra med.
Alle samtalene man har hatt der, alle klemmen man har gitt og fått der.




Det er så mange ting, det å gå gjennom Karl Johanns gate og se seg om for å se hva som minner om noe. Det er en del.... Ting som er bra, og kanskje også ting som ikke er fullt så bra, men alikevell minner jeg ikke ville vært foruten.

Det er ikke bare i Oslo jeg har det sånn, det er alle de stedene jeg har vært, og som jeg kommer til igjen. Det trenger kanskje ikke alltid å ha skjedd noe spesielt på dissen plassene, men jeg kan likevel huske hva slags humør jeg kanskje var i sist gang jeg var der.



Ta vare på minnene
De er vår dyreste skatt

Ingen kommentarer: