fredag 26. september 2008

Reinskinn

noen lurer på hva jeg driver med her for tiden... joda... vi fikser reinskinn....
Vi fikk hele reinskinn, der føttene og klovene fremdeles satt på... vi fikk beskjed om å skjære av beina fra resten av skinnet og sløye beina nederst, fordi det var fortsatt litt bein neders og klovene var der å, og det skal vi ikke ha der...

Her har vi da et bilde av mennesker i klassen som jobber med oppgaven, Vi befinner oss på et rom som kalles 'Våtrommet'. Sløyinga var ikke så veldig lett, også luktet det ekkelt, men det funket.... ikke var det så koslig å tenke på at det var ett dyr heller... :p


Dette bildet er av fire bein som er knytet sammen med en tråd får at vi ikke skulle blande dem før vi startet å sløye dem... ;)


Her ser dere litt av hvordan man gjør det... man driver å skjærer opp og greier:P




Her har dere meg da... Jeg er feridg med å ta av skinnet på det første beinet;)



Så der har dere noen bilder av hva jeg driver med på skolen... :p kanskje ikke så veldig koslige bilder da... men uansett:P

2 kommentarer:

Thaun sa...

OOoo!!! så artig. jeg har også vært med på dette...hihi å er du invia same rebekka^^

men hvordan er livet i nord? fortsatt høst eller ligger snøsodda rett rundt hjørne?

Rebekka sa...

jeg er ingen same.... isåfall er du også same.... siden du har gjort det...

Livet er fint... Det snødde faktisk på lørdag morgen.... :P